ΣΚΟΠΟΣ

Το Σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που οφείλει να διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας όλων. Όλα τα μέλη έχουν δικαιώματα και υποχρεώσεις που απορρέουν από ένα σύνολο συμφωνημένων όρων και κανόνων, που περιγράφονται στη συνέχεια.

 

Σκοπός του παρόντος Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι:

  • η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία,
  • η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών,
  • η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

 

Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και τήρηση του κανονισμού, καθώς και τη συνεργασία του με τα μέλη που έχουν επιφορτιστεί με επί πλέον αρμοδιότητες και ευθύνες για την εύρυθμη λειτουργία.

Α. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.

Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών στο σχολείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 

Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματα ανακοινώνεται στο website του σχολείου [Ωρολόγιο Πρόγραμμα (sch.gr)] και στο e-class, στα οποία έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές από όπου οφείλουν να ενημερώνονται.

 

Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων και παρευρίσκονται υποχρεωτικά στον προκαθορισμένο χώρο για την πρωινή συγκέντρωση. Όσοι μαθητές προσέρχονται με καθυστέρηση ή μετά την πρωινή συγκέντρωση, παρουσιάζονται στο γραφείο του Δντή από τον οποίο πρέπει να πάρουν ειδικό σημείωμα προκειμένου να μπουν στο μάθημα, εφόσον και ο διδάσκων τους το επιτρέψει.

 

Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Μετά την παρέλευση τριών λεπτών από το κτύπημα του κουδουνιού δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος κανένας μαθητής, από όσους βρίσκονται στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας.

 

Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται από τον διδάσκοντα καθηγητή του μαθήματος που είναι και υπεύθυνος γι’ αυτήν. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται ύστερα από άδεια του διδάσκοντα.

 

Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ, αναψυκτικού ή χυμού στην αίθουσα διδασκαλίας, καθώς και η χρήση κινητού τηλεφώνου.

 

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, όλοι οι μαθητές αποχωρούν από την αίθουσα για να αεριστεί, χωρίς να αφήσουν τίποτα στο θρανίο. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται η παραμονή στις αίθουσες διδασκαλίας και οι μαθητές χρησιμοποιούν τον προαύλιο χώρο. Δεν επιτρέπεται η παρουσία των μαθητών σε σημεία που δεν είναι ορατά από τον εφημερεύοντα της αυλής. Για παράδειγμα δεν επιτρέπεται η παρουσία μαθητών στα παρκινγκ και την πίσω πλευρά των κτιρίων. Κάθε είδους επικοινωνία ή συναλλαγή στην είσοδο ή στην περίφραξη του προαυλίου με άτομα που δεν ανήκουν στη σχολική μας κοινότητα δεν επιτρέπεται για λόγους ασφαλείας.

 

Σε περίπτωση κακοκαιρίας κάθε μαθητής αφού πάρει το βιβλίο του από το προσωπικό του ντουλαπάκι παραμένει στον διάδρομο που βρίσκεται η αίθουσα στην οποία έχει μάθημα την επόμενη ώρα.

 

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί απρόβλεπτη ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (πχ ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του, εφόσον αυτό είναι ανήλικο. Αν ο γονέας έχει προγραμματίσει να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη του προγράμματος υποχρεούται να ενημερώσει τον Δντή.

Β. Συμπεριφορά μαθητών – Παιδαγωγικός έλεγχος

Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή, θεωρούνται σχολικά παραπτώματα.

 

Τα σχολικά παραπτώματα αντιμετωπίζονται από το σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση εφαρμόζεται αφού δεν αποδώσουν τα μέτρα πρόληψης.

 

Τα θέματα κατ’ εξακολούθηση παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του εκπαιδευτικού της τάξης με τον Σύμβουλο Σχολικής ζωής [Σύμβουλοι Σχ. Ζωής (sch.gr)], τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας [Διεύθυνση (sch.gr)], τον Σύλλογο Διδασκόντων [Διδάσκοντες (sch.gr)] και τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.

 

Αν τα παραπτώματα αφορούν περισσότερους μαθητές προερχόμενους από το ίδιο τμήμα συγκαλείται το συμβούλιο τμήματος [Συμβούλια-Επιτροπές (sch.gr)].

Στους παρατιθέμενους συνδέσμους γίνεται αναλυτική αναφορά στα καθήκοντα των αντίστοιχων οργάνων.

 

Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

Γ. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

Η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού.

Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια.

Οι μαθητές, μπορούν να απευθύνονται στον αντίστοιχο Σύμβουλο Σχολικής ζωής [Σύμβουλοι Σχ. Ζωής (sch.gr)], για κάθε ζήτημα που τους απασχολεί και τους επηρεάζει αρνητικά.

Δ. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα.

 

Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών, διότι έτσι αυτοί αισθάνονται υπεύθυνοι, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.

Ε. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

Το Σχολείο συνεργάζεται με την οικογένεια κάθε μαθητή, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, εφόσον συσταθεί τέτοιος, των οποίων όμως ο ρόλος είναι διακριτός.

 

Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή, ο υπεύθυνος του τμήματος ενημερώνει σχετικά τον γονέα/κηδεμόνα, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

ΣΤ. Ποιότητα του σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του Σχολείου είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Σε συνεργασία με το προσωπικό καθαριότητας οι χώροι των αιθουσών, των εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, και γενικότερα της σχολικής περιουσίας είναι καθαροί και συντηρημένοι.

 

Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Γι’ αυτό μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο.

 

Θέματα που σχετίζονται με τη συνολική λειτουργία του σχολείου αποτελούν αντικείμενο του Σχολικού συμβουλίου [Συμβούλια-Επιτροπές (sch.gr)]

Ζ. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Το σχολείο διαθέτει μνημόνιο διαχείρισης έκτακτων αναγκών (σεισμών, πλημμυρών, πυρκαγιών κλπ), το οποίο επικαιροποιείται στην αρχή κάθε σχολικού έτους. Με βάση το σχέδιο αυτό γίνονται τρεις ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια της χρονιάς (αμέσως μετά την επιστροφή από διακοπές του καλοκαιριού των Χριστουγέννων και του Πάσχα, δηλαδή: Σεπτέμβρη, Ιανουάριο και συνήθως Απρίλιο)

 

Από το μνημόνιο αυτό ειδικότερα τα σχέδια εκκένωσης με τις βασικές οδηγίες είναι αναρτημένα στον ιστότοπο του σχολείου [Σχέδια Εκκένωσης (sch.gr)] και τοιχοκολλημένα στους διαδρόμους και τις αίθουσες διδασκαλίας.

ΓΕΝΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές.

 

Η τήρησή του από τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου.

 

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, καθώς και από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου.

 

Συντάχθηκε με τη συνεργασία όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας του Λυκείου Λευκίμμης, Αναρτήθηκε στο website του σχολείου

https://lyk-lefkimm.ker.sch.gr/

και ισχύει για το τρέχον σχολικό έτος και μέχρι την επικαιροποίηση ή αναθεώρησή του που θα γίνει το επόμενο σχολικό έτος αφού συγκροτηθούν οι νέες μαθητικές κοινότητες.