Βαθμολογική Κλίμακα (άρθρο 104 - Ν. 4610/19)

  • 0     –  5   :    Κακώς

  • 5,1   –  9,4:    Ανεπαρκώς

  • 9,5  – 13  :    Σχεδόν καλώς

  • 13,1 – 16  :    Καλώς

  • 16,1 – 18  :    Λίαν καλώς

  • 18,1 – 20  :    Άριστα

 

Προφορική βαθμολογία τετραμήνων (άρθρο 103 - Ν. 4610/19)

(Όπως τροποποιήθηκε με τον Νόμος 4823/2021)

Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:

 

 

  1. τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία,
  2. την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα,
  3. την επίδοσή του στις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),
  4. την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες,
  5. τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι.

 

 

Αν λείπουν κάποια από τα παραπάνω στοιχεία, ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.

 

Σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου διενεργούνται στα μαθήματα όλων των Ομάδων δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης, μία (1) κατά τη διάρκεια του πρώτου τετραμήνου και μία (1) κατά τη διάρκεια του δεύτερου τετραμήνου, με εξαίρεση το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, στο οποίο δεν διενεργείται τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης. Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης.

Οι διδάσκοντες μπορούν σε κάθε τετράμηνο να επιλέξουν τον τρόπο διεξαγωγής της τετραμηνιαίας διαδικασίας αξιολόγησης επιλέγοντας μεταξύ των εναλλακτικών που προβλέπονται στην περ. 3.

 

δεν κατατίθεται βαθμολογία:

  • Για μάθημα, το οποίο, για οποιονδήποτε λόγο, διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, αν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα ο διδάσκων δεν διαθέτει επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση των μαθητών.
  • για τα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Φυσικής Αγωγής για όσους μαθητές έχουν νομίμως απαλλαγεί από την παρακολούθησή τους.

 

Με τη λήξη του Α΄ και του Β΄ τετραμήνου κάθε διδάσκων καταθέτει στον Διευθυντή του Σχολείου ονομαστική κατάσταση για κάθε τάξη ή τμήμα χωριστά με τους βαθμούς επίδοσης του τετραμήνου.

Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας.

Γραπτές/προφορικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις

Οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις διεξάγονται μετά τη λήξη των μαθημάτων του Β΄ Τετραμήνου, με πρόγραμμα που ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων.

Προβλέπονται επίσης δύο ειδικές εξεταστικές περίοδοι,

  • μία κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου και
  • μία στις αρχές του Σεπτεμβρίου για τις περιπτώσεις που περιγράφονται στο άρθρο 108 και στην περίπτωση β΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 112.

Στις εξετάσεις αυτές αξιολογούνται συνολικά οι γνώσεις και οι δεξιότητες που απέκτησαν οι μαθητές κατά τη διάρκεια του αντίστοιχου σχολικού έτους.

Η διάρκεια των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων είναι δίωρη, με εξαίρεση τα μαθήματα για τα οποία ορίζεται ότι συνεξετάζονται και η εξέταση αυτή είναι τρίωρης διάρκειας.

Την ημέρα εξαγωγής των αποτελεσμάτων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών ανακοινώνεται το πρόγραμμα για την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου. Το πρόγραμμα της ειδικής εξεταστικής περιόδου του Σεπτεμβρίου ανακοινώνεται με την έναρξη του σχολικού έτους.

Οι γραπτές και προφορικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις διενεργούνται με την ευθύνη του Διευθυντή και των διδασκόντων σε κάθε Γενικό Λύκειο.

Τα θέματα των γραπτών και προφορικών εξετάσεων ορίζονται από τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και είναι κοινά για όλους τους εξεταζόμενους της τάξης.

Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατόν να δοθούν χωριστά θέματα, αν συντρέχει αποχρών λόγος, ο οποίος αναγράφεται σε σημείωση στο έγγραφο που περιέχει τα θέματα και παράλληλα συντάσσεται και σχετική πράξη στο βιβλίο πράξεων του Διευθυντή του σχολείου.

Αν δεν δύναται να οριστούν θέματα από τον διδάσκοντα το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, τα θέματα ορίζονται από άλλον εκπαιδευτικό της ίδιας ειδικότητας ή, αν δεν υπάρχει, από εκπαιδευτικό που έχει σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα, ο οποίος ορίζεται από τον Διευθυντή του σχολείου. Αν δεν υπηρετεί στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικός, ο οποίος έχει σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα, τότε ορίζεται για το σκοπό αυτό από τον αρμόδιο Διευθυντή Δ.Ε. άλλος εκπαιδευτικός.

Τα θέματα των γραπτών και προφορικών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων διανέμονται φωτοτυπημένα στους μαθητές ή υπαγορεύονται ή σε ειδικές περιπτώσεις γράφονται στον πίνακα, κατά την κρίση του Διευθυντή του σχολείου.

Οι απαντήσεις των θεμάτων γράφονται από τους μαθητές σε φύλλο χαρτιού (κόλλα αναφοράς) που φέρει τη σφραγίδα του Σχολείου, την υπογραφή του Διευθυντή και ειδική εκτύπωση για την αναγραφή των προκαταρκτικών στοιχείων και της βαθμολογίας του γραπτού δοκιμίου.

Οι γραπτές εξετάσεις διενεργούνται με παρουσία ενός (1) τουλάχιστον καθηγητή επιτηρητή σε κάθε αίθουσα, ο οποίος μετά τη λήξη της εξέτασης παραλαμβάνει τα γραπτά δοκίμια των μαθητών, τα υπογράφει και τα παραδίδει μέσα σε φάκελο στον αρμόδιο για τη βαθμολόγησή τους καθηγητή. Ο επιτηρητής καθηγητής και ο βαθμολογητής καθηγητής υπογράφουν πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής, το οποίο φυλάσσει ο Διευθυντής της σχολικής μονάδας.

Μαθητές μη προσερχόμενοι στις γραπτές εξετάσεις (άρθρο 108 - Ν. 4610/19)

Μαθητής που απουσιάζει ή προσέρχεται μετά την ανακοίνωση των θεμάτων σε κάθε είδους εξέταση δεν γίνεται δεκτός σε αυτήν και βαθμολογείται από το Σύλλογο Διδασκόντων με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0).

 

Κατ’ εξαίρεση των διατάξεων της παραγράφου 1, μαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου, με αίτηση του κηδεμόνα ή των ιδίων, εφόσον είναι ενήλικοι, που υποβάλλεται στον Διευθυντή του Λυκείου, εξετάζονται άλλη ημέρα εντός της συγκεκριμένης κάθε φορά εξεταστικής περιόδου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος των διδασκόντων.

Η ασθένεια βεβαιώνεται από ιατρική γνωμάτευση ή με υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων των μαθητών ή των ιδίων των μαθητών εφόσον είναι ενήλικοι.

Οι διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου εφαρμόζονται και για τους μαθητές που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων της εξέτασης λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται από ιατρική γνωμάτευση ή με υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων των μαθητών ή των ιδίων των μαθητών εφόσον είναι ενήλικοι.

Οι μαθητές αυτοί, αν δεν προσέλθουν σε εξετάσεις μέχρι το τέλος της πρώτης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν, για όσα μαθήματα δεν εξετάστηκαν, στην ειδική εξεταστική περίοδο του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου ή εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ’ όλον τον Ιούνιο στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου. Το παραπάνω σοβαρό πρόβλημα υγείας βεβαιώνεται με δικαιολογητικά ασθενείας από κρατικό ή ιδιωτικό νοσοκομείο ή άλλο δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα υγειονομικής περίθαλψης. Για τους μαθητές αυτούς ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος μετά την πρώτη εξεταστική περίοδο, καθώς και μετά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου εφόσον το πρόβλημα διαρκεί. Όσοι από τους παραπάνω μαθητές, εκτός από τα μαθήματα στα οποία δικαιολογημένα απουσίασαν, έχουν συγκεντρώσει σε ένα ή και περισσότερα μαθήματα, στα οποία έχουν ήδη εξετασθεί βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του 9,5 μπορούν να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Ιουνίου ή εφόσον το σοβαρό πρόβλημα υγείας διαρκεί καθ’ όλον τον Ιούνιο μπορούν να προσέλθουν στις εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου Σεπτεμβρίου και στα μαθήματα αυτά. Στην περίπτωση αυτή πρέπει οι μαθητές, αν είναι ενήλικοι, ή οι κηδεμόνες τους, να καταθέσουν υπεύθυνη δήλωση στον Διευθυντή του οικείου Λυκείου εντός τριών (3) ημερών από την έκδοση των αποτελεσμάτων.

Στην υπεύθυνη δήλωση αναγράφεται ρητά η ειδική εξεταστική περίοδος (Ιουνίου ή Σεπτεμβρίου) στην οποία πρόκειται να εξεταστεί ο μαθητής. Οι μαθητές αυτοί εξετάζονται στα μαθήματα της Ομάδας Α΄, στα οποία δικαιολογημένα απουσίασαν, σε όσα μαθήματα της Ομάδας Α΄ εξετάστηκαν και συγκέντρωσαν βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του εννέα και πέντε δέκατα (9,5), καθώς και σε όσα μαθήματα της Ομάδας Β΄ συγκέντρωσαν βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Οι μαθητές που απουσιάζουν αδικαιολόγητα ή προσέρχονται μετά την ανακοίνωση των θεμάτων στις ανωτέρω εξετάσεις ή στην ειδική εξεταστική περίοδο (Ιουνίου ή Σεπτεμβρίου) δεν γίνονται δεκτοί σε αυτές ή αυτήν και βαθμολογούνται από το Σύλλογο Διδασκόντων με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0).

Στις παραπάνω διατάξεις υπάγονται και μαθητές στρατεύσιμοι, «κατ’ ιδίαν διδαχθέντες», καθώς και οι συμμετέχοντες σε διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις.

 

Για τους μαθητές της παραγράφου 2 ισχύουν τα εξής:

  • α) αα. για μάθημα της Ομάδας Α΄ που δεν έχει εξεταστεί σε προηγούμενη/νες εξεταστική/ες περίοδο/ους, ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθήματος προκύπτει σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 109, ββ. για μάθημα της Ομάδας Α΄ που έχει εξεταστεί σε προηγούμενη εξεταστική περίοδο, ο βαθμός της εξέτασης αυτής είναι ο βαθμός ετήσιας επίδοσης του μαθήματος.
  • β) Ο βαθμός ετήσιας επίδοσης μαθήματος της Ομάδας Β΄ σε όποια εξεταστική περίοδο και αν εξεταστεί, είναι ο βαθμός της εξέτασης αυτής.